2015. szeptember 13., vasárnap

A sérült emberekről nincs nyilvántartás - nem csoda, hogy nincs elegendő szolgáltatás!

Ez év februárjában megalakult a Szülőszövetség mentorhálózata. Most az a célunk, hogy minél több sérült gyermeket nevelő családhoz eljusson a hír: LÉTEZÜNK. Nagy József, az egyik mentorszülő számol be arról, mik történtek vele a nyár során, amikor hírét vitte a mentorhálózatnak Gyöngyösön és környékén.

Július 24-én telefonon bejelentkeztem a körzeti védőnőhöz megbeszélésre. Július 27-én 15 órára kaptam időpontot. Bemutatkoztunk, Németh Erzsébet a védőnő. 15 éve dolgozik Gyöngyöshalászon ebben a beosztásban. A Szülőszövetségről még nem hallott. Rövid ismertetés után átadtam a szórólapokat, aláírva, telefonszámmal, tartózkodási hellyel ellátva. Sérült gyermekekről nem tud, nyilvántartást nem vezetnek.

Ezután a gyöngyöshalászi Polgármesteri Hivatal következett. Dudásnéval beszéltem, ő szociális ügyekkel foglalkozik. Ő már ismerős, többször találkoztunk, különböző pályázatok révén. Majd a gyógyszertárba mentem, ahol a gyógyszerész André Katalin, Gyöngyösről jár dolgozni. Tájékoztattam őt a munkánkról, majd átadtam a szórólapokat. Sérült gyermekekről, felnőttekről ő sem tud, pedig sok közgyógyos is jár a gyógyszertárba.

Ezután többek között Atkárra mentem, ahol augusztus 1-én előzetes megbeszélés és tájékozódás alapján felkerestem a körzeti védőnőt. Ő Kelecsendi Judit, Gyöngyöshalászról jár dolgozni. Itt is átadtam a szórólapokat. Majd augusztus 31-én felhívtam Tóth Gábornét a Községházán, ő a szociális ügyekkel foglalkozik. A telefonban elmondtam, kik vagyunk és mit akarok mondani, ekkor közölte, hogy ilyen ügyekben ő nem nyilatkozhat a jegyző engedélye nélkül, újabb telefont intézett a jegyzővel, aki rövid beszélgetés után engedélyezte a beszélgetést. 14 órakor fogadott Tóthné, majd elmondta, nyilvántartást ők sem vezetnek a sérült emberekről. Rákérdeztem, hogy miért nem, azt válaszolta, mert nincs nekik előírva. Sérült gyermekekről, felnőttekről nem tud.

A települések között járkálva megismerkedtem egy szomorú történettel. Van egy család, ahol van egy halmozottan sérült kislány. A családban nagyon rossz a viszony az anyuka és a nagymama között, aki az asszony édesanyja. A nagymama a lányát vádolja a gyermek állapota miatt, azt mondja, hogy a lánya nem foglalkozik eleget a kislánnyal. A nagymama képtelen felfogni a kislány betegségét, pszichiátriai beteg, kezelt, többször volt intézetben. A megromlott viszony miatt a kislány családja elköltözik Jász-Nagykun-Szolnok megyébe, ahol a kislánynak találtak megfelelő óvodát, és azért is, mert a kialakult helyzetet már nem tudták elviselni. A nagymama a védőnőt is feljelentette a rendőrségen, mert nem neki ad igazat. A kislány anyukája kapott egy szórólapot, amit megköszönt, már a gesztus miatt is, mert látja, hogy mások is felfigyelnek rájuk. Megígérte, hogy ha jó lesz a telefonja, felveszi velem a kapcsolatot.

További terveim, hogy felveszem a kapcsolatot a Kistérségi Humán Szolgáltatóval, illetve ismerőseimnél érdeklődöm sérült vagy fogyatékos gyermekek felől. A mentorhálózat célja, hogy lelki támaszt, illetve gyakorlati tanácsokat nyújtson a sérült gyermekeket nevelő szülőknek.

A mentorhálózat építésében segítségünkre van a Civil Kollégium Alapítvány és a Down Dada Szolgálat pécsi mentora, Keszericéné Rab Jolán.

Nagy József - mentorszülő, Gyöngyöshalász

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése