2013. augusztus 17., szombat

Érdekvédelem a Szülőszövetségben - néhány személyes gondolat a júniusi találkozóról

2013. június 27-én tagsági találkozót tartottunk, hogy megosszuk egymással, hogyan haladtunk az elmúlt néhány hónapban az ápolási díj, a fogászati kezelés, illetve a lakóotthonok területén. Nagyon érdekesnek és értékesnek ítéltem meg a találkozót, mert sok olyan téma került szóba ami nagyon sok családot foglalkoztat.

Ami személy szerint engem nagyon izgat, az a lakóotthon. Emlékszem, nemrég még hallani sem akartam a dologról, annyira biztos voltam benne, hogy én majd el tudom látni fogyatékos gyermekem, aztán majd az egészséges gyerekem megoldja a dolgot. Rá kellett jönnöm, hogy ez mennyire nem így van. Nem tehetem tönkre egészséges gyermekem életét és boldogságát azzal, hogy megterhelem a beteg gyermekemmel. Látva, hogy a meghalt barátnőm gyerekét miként próbálják elhelyezni egyik intézetből a másikba, mert lemondtak róla a rokonok, nagyon fontos számomra, hogy a lakóotthonhoz való hozzáférés minél hamarabb megoldódjon, és amikor szükség lesz rá, biztos elhelyezést találjak fogyatékos gyermekemnek. Egyik tagunk ezzel kapcsolatban megosztotta, hogy e célból elkezdtünk tanulmányi látogatásokat szervezni és feltérképezni, hogyan lehet működtetni egy lakóotthont.

Örökzöld téma az ápolási díj, hiszen nagyon sokan küszködnek a megélhetéssel, mert a gyerek mellől nem tudnak elhelyezkedni. A halmozottan sérültek állandó felügyeletet igényelnek és speciális gondozást, ami nem kevés gondot okoz a családnak akár anyagilag, akár lelkileg. A halmozottan sérült embereket ápoló szülők munkája felér egy munkahellyel, és ráadásul az államnak is rengeteg pénzt megspórolnak azzal, hogy nem veszik igénybe az államilag támogatott intézményi szolgáltatásokat. Az ápolási díjat mint kifejezést tehát el kellene felejteni, és onnan megközelíteni, hogy ez munka, amiért legalább minimálbérnek kellene járnia! Egyik tagtársunk ezzel kapcsolatban olyan statisztikai adatokat ismertetett, amelyből kiderült, hányan jogosultak fokozott ápolási díjra és ez mekkora költséget jelent az államnak. 


Beszélgettünk arról is, mi a szülők és a Szülőszövetség szerepe az érdekvédelemben és mik a fogyatékos emberek, illetve a fogyatékos embereket támogató szülők jogai. Én egy szlovákiai képzés eredményeit osztottam meg a többiekkel, és arról beszéltem, milyen fokozatai vannak a tagságnak, és mennyire fontos az összefogás, egymás segítése a céljaink elérésében.

Ahhoz, hogy előbbre jussunk bármilyen kérdésben, fontosak a találkozók a politikusokkal, képviselőkkel, szakemberekkel vagy akár az átlagemberekkel. Segítséget csak akkor kaphatunk, ha tudnak a gondjainkról, problémáinkról.

Ragó Sándorné Icus
2013. augusztus 4.

Képek a találkozóról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése